Читацькі підсумки 2023 року
Без глибоких підсумків. Читала багато легенького, детективи цього року в топах. Відкриття року — детективи про Гіткліффа Леннокса.
Читала багато англійських електронок і значно збільшила кількість аудіокнижок.
Також долучилася до місцевого читацького клубу в бібліотеці, щоб читати те, що поза моїми інтересами або я відкладала на майбутнє.
Найкраще 2023 року
З детективів
Не секрет, що в 2023 році в моєму серденьку оселилися детективи про Гіткліфа Леннокса від англійської авторки Карен Бо Меньюін (чи як там правильно транслітерувати Karen Baugh Menuhin?) — і саме в начитці Сема Дьюгарста-Філліпса. Я прослухала дві зимові книжки: "Вбивство в маєтку Мелроуз" (Murder at Melrose Court) та "Загадка Монтег'ю Морґана" (The Mystery of Montague Morgan).
Другий фаворит — "У лісі" Тани Френч. Хоча фінал суперечливий, мені сподобалося трилерне занурення в це розслідування, майстерно написано.
З фантастичних детективів варто виділити перші дві частини "Локвуда і Ко" Джонатана Страуда. Хоча "Бартімеус" все ще мій фаворит, "Локвуд" дуже захопливий підлітковий детектив із привидами.
З читацького клубу
Чомусь не зацінила авторок, яких ми читали, а от "Месопотамія" Сергія Жадана і "Високі Гори Португалії" Янна Мартеля дуже зайшли.
З фантастичного
По-перше, варто виділити "Кропиву та кістку" Т. Кінґфішер. Темнувате міксування кількох казок, захоплива подорож, трішки прибацнуті персонажі і зворушлива дружба (й не лише) — я таке люблю. Видавництво "Жорж" обіцяє видати в 2024 році українською кілька книжок авторки, дуже чекаю.
Друге — аудіопостановка "Кармілла" за книгою Джозефа Шерідана Ле Фаню. Готична оповідка з лесбійськими мотивами про вампірку, яка намагається звабити й пожерти юну дівчину.
З нон-фікшену
Тут і довго думати не треба. Це "Пів століття опору: кримські татари від вигнання до повернення" Ґульнари Бекірової. Дуже докладна оповідь про депортацію кримських татар з Криму та їхню боротьбу за право повернутися додому й загалом збереження гідності як народу.
Розчарування 2023 року
Зважайте, вони необов'язково погані, але я чекала від них більшого або іншого.
1. "The Christie Affair" Ніни де Ґрамон
Замало Аґати, забагато трагізму.
2. "Пісня про Ахілла" Медлін Міллер
Тужлива балада-в-прозі з фаталістичним коханням. Не фан такого. Чекала, коли герої нарешті помруть.
3. "Immortal Fire" Аннет Марі
Завершальна частина "Червоної зими". Перемусолювання одних і тих самих емоцій у стосунках Емі та Шіро, нудна лиходійка. Чекала, коли Емі нарешті помре.
4. "Haunted Japan" Catrien Ross
Обіцяли оповіді про містичних японських істот, а вийшло якесь облизування битви екстрасенсів.
5. "Daindreth's Assassin" Елізабет Вітлі
Рілзи авторки прикольні, але я чекала більшого від цього романтичного фентезі.
6. "The Empress of Salt and Fortune" Ні Во
Одна особа дуже містично оповідає щось іншій особі, але я не гребу, чому я маю перейматися цією оповіддю. Г'юґо 2021.
Повні списки прочитаного
Література
* (А) — аудіокнижка.
* (К) — прочитано для читацького клубу.
- Рут Веа "Смерть місис Вестевей" 3/5
- Аннет Марі "Червона зима" 3/5
- Олександр Бойченко "Гра на вибування" 3/5
- Ґреґ Лук'янофф, Джонатан Гайдт "Крихкість інтернет-покоління. Як тепличне виховання шкодить сучасній молоді" 4/5
- Данило Клочко "Андрофаги" 3/5
- Аннет Марі "Dark Tempest" 3.5/5
- (A) Murder at Melrose Court by Karen Baugh Menuhin, narrated by Sam Dewhurst-Phillip 5/5
- (К) Джанет Вінтерсон "Пристрасть" 3/5
- Джонатан Страуд "Сходи, що кричать" 4/5
- The Christie Affair by Nina de Gramont 2.5/5
- Джонатан Страуд "Череп, що шепоче" 4/5
- (К) Сергій Жадан "Месопотамія" 5/5
- All the Lies They Did Not Tell by Pablo Trincia 4.5/5
- The Man I Didn’t Marry by Anna Bell 3/5
- (A) Carmilla - Audible Performance by J. Sheridan Le Fanu, narrated by Phoebe Fox, Rose Leslie, David Tennant, James Wilby 5/5
- Ян Мортенсон "Таємниця мексиканських божків смерти" 3/5
- How to Stop Time by Matt Haig 3/5
- Ірина Грабовська "Зірки й кістки" 4/5
- Вільям Шекспір "Багато галасу з нічого. Комедія помилок" 5+3=4/5
- The Duke's Wayward Wallflower by Maggie Dallen 2.5/5
- The Work of Art by Mimi Matthews 3/5
- The Song of Achilles by Madeline Miller 3/5
- Джулія Беррі "Скандальне сестринство з Приквіллов-роуд" 3.5/5
- The Cleaners by Ken Liu 3.7/5
- Sensibly Wed by Kasey Stockton 3/5
- (А) Євгенія Кузнєцова "Спитайте Мієчку" 3.8/5
- Олексій Гедеонов "Ольвія. Зима змін" 3.8/5
- (А) Haunted Japan by Catrien Ross 1.8/5
- Immortal Fire by Annette Marie 3/5
- Тана Френч "У лісі" 5/5
- Євгенія Кузнєцова "Мова-меч. Як говорила радянська імперія" 4.5/5
- Daindreth's Assassin by Elisabeth Wheatley 3/5
- Джулія Сілз "Убивство за етикетом" 3/5
- Софі Клеверлі "Таємниці Віолети Вейль. Історія з могилою" 3/5
- Miss Fellingham's Rebellion by Lynn Messina 3/5
- A Lady's Guide to Fortune-Hunting by Sophie Irwin 3.5/5
- (К) Медлін Міллер "Цирцея" 4/5
- Tempest in a Teapot by Kate Valent 3.8/5
- Тамзін Мерчант "Капелюшники" 3/5
- Ерлінґ Каґґе "Чого я не навчився у школі. Філософія для шукачів пригод" 2.5/5
- (A) Third Eye by Felicia Day, narrated by Felicia Day, Sean Astin, Neil Gaiman, LilyPichu, London Hughes, Wil Wheaton 3.5/5
- Five Kisses by Rachael Anderson 2.9/5
- Павло Паштет Белянський "Бабуся вмирати не любила" 3.3/5
- (А) The Mystery of Montague Morgan by Karen Baugh Menuhin, narrated by Sam Dewhurst-Phillip 5/5
- (A) The Empress of Salt and Fortune by Nghi Vo, narrated by Cindy Kay 2/5
- Ґульнара Бекірова "Пів століття опору: кримські татари від вигнання до повернення" 5/5
- Nettle & Bone by T. Kingfisher 4.5/5
- Таяма Катай "Постіль" 3.8/5
- (К) Янн Мартель "Високі Гори Португалії" 5/5
JAFF: Варіації за "Гордістю й упередженням" з ISBN (теж література)
* оцінка 3 — нормальна, приємна варіація (але деякі трійки кращі, ніж інші), оцінка 4 — варіація розважила, має цікавий троп/жанр та/або вкрай добре написана, 2 — не сподобалось
- Encounters with Elizabeth by Laraba Kendig 3/5
- To Fall for Mr. Darcy by Renata McMann 3/5
- The Luxury of Silence by Susan Adriani 3/5
- Mr Darcy and the Murder at Rosings by Lin Mei Wei 4/5
- The 26th of November by Elizabeth Adams 3.5/5
- Mistaken by Jessie Lewis 2/5
- The Many Lives of Fitzwilliam Darcy by Beau North, Brooke West 4.5/5
- An Unpleasant Sort of Man by Michelle D'Arcy 3/5
- Unequal Affections by Lara S. Ormiston 3/5
- The Last House in Lambton by Grace Gibson 4/5
- A Famous Good Marrying Scheme by Jan Ashton 3/5
- Field of Dreams by J. Dawn King 3/5
- An Appearance of Goodness by Heather Moll 4/5
- The Peculiar Talent of Miss Elizabeth Bennet by Elizabeth Adams 3/5
- A Case of Some Delicacy by K.C. Kahler 4/5
- Stranded with Mr Darcy by Lin Mei Wei 2/5
- A Splendidly (Un)suitable Match by Jennifer Joy 3/5
- Old Boots by Grace Gibson 4/5
- Along for the Ride by Alix James 3/5
- Silver Buckles by Grace Gibson 3/5
- A Lady's Reputation by Amy D'Orazio 3/5
- Speechless by Jessie Lewis 3/5
- Accusing Elizabeth by Jennifer Joy 4/5
- Step Lively, Mr. Darcy by Laura Hile 3/5
- A Proper Introduction by Alix James 4/5
- In League with Mr. Darcy by Laura Hile 4/5
- Darcy's Longest Day by M.A. Sandiford 4/5
- Darcy By Any Other Name by Laura Hile 4.5/5
- Crime & Courtship (5 parts) by Abbey North 3.9/5
- Snowbound by Joana Starnes 3/5
- A Timely Elopement by Joana Starnes 3/5
- Pemberley: Mr. Darcy's Dragon by Maria Grace 4/5
- Longbourn: Dragon Entail by Maria Grace 3/5
- Netherfield: Rogue Dragon by Maria Grace 4/5
- A Curative Touch by Elizabeth Adams 3/5
- Meet Your Mark by Elizabeth Adams 3/5
- Mr. Darcy Falls on His Feet by Sophie Lynbrook 2/5
- A Fine Joke by Amy D'Orazio 3/5
- The Benefits of Extensive Reading by Lory Lilian 3/5
- Seasons of Waiting by Christina Morland 5/5
- Mr. Darcy's Refuge by Abigail Reynolds 3/5
- When Summer Never Came by Tiffany Thomas 2/5
- A Sheepish Encounter at Pemberley by Bella Breen 3/5
- The Least Likely by Angela Rose 2/5
- Her Last Words by S. Neha 3/5
- Mr. Darcy in Time by Ada Byrn 3/5
- Compromised! by J. Dawn King 3/5
- An Assembly Such as This by Pamela Aidan 4.5/5
- Duty and Desire by Pamela Aidan 4/5
- These Three Remain by Pamela Aidan 4.5/5
- Darcy’s Fair Lady by Andrea David 3/5
- The Addendum by Jennifer Shelley 2/5
- Happier Than We Deserve by Melissa Halcomb 3/5
- Lovers' Meeting by Catherine Lodge 4/5
- Darcy or Lizzy? by Cassandra B. Leigh 3/5
- Why I Kissed You by Christine Combe 3/5
- Dangerous When Wet by Jennifer Joy 3/5
- Overhearings Less to the Purpose by Timothy Underwood 3/5
- Madness in Meryton by Jayne Bamber 4/5
- Mr. Darcy's Perfect Match by Kelly Miller 4/5
- A Precarious Excursion by Wendi Sotis 4/5
- With My Whole Heart Forever by Wendi Sotis 4/5
- Wendi Sotis: Early Regency Works by Wendi Sotis 2.5/5
- Elizabeth's False Fiancé by Briar Masterson 3/5
- Friends and Strangers by Cecily Tatton 3/5
- An Excellent Walker by Lyndsay Constable 4/5
- A Perfectly (Un)timely Proposal by Jennifer Joy 3/5
- It's Magic Mr. Darcy by Jane Grix 3/5
- Pride and Prejudice: 9 Book Variations Box Set by Bella Breen 3/5
- You Have a Secret Mr. Darcy by Jane Grix 3/5
- His Offences Absolved by F.D. Woods 3/5
- Locked in Love and Mary's to Blame by Bella Breen 2/5
- Her Good Opinion by April Floyd 2/5
- The Fire at Longbourn by Laraba Kendig 3/5
- Peacocks of Pemberley by Laraba Kendig 3/5
- Unfounded by Jessie Lewis 4/5
- Epiphany by Jessie Lewis 3/5
- River of Dreams by J. Dawn King 3/5
- An Accidental Scandal by Melanie Rachel 3/5
- An Accidental Holiday by Melanie Rachel 3/5
- Pride, Prejudice, & Permutations by Tiffany Thomas 2/5
- A Dollop of Pride and a Dash of Prejudice by Renata McMann, Summer Hanford 3/5
- (A) A Duel in Meryton by Renata McMann, Summer Hanford narrated by Ruth Urquhart 3.5/5
- A Gentleman's Business by Kiera Montclaire 2.5/5
- A Gentleman's Promise by Kiera Montclaire 2.5/5
- Irresistibly Alone by Julie Cooper 3/5
- The Elopement Project: The Complete Series by Elizabeth Adams 4/5
- Allow Me to Tell You by Monica Fairview 4/5
- Foiled Elopement by Renata McMann, Summer Hanford 3/5
- Darcy's Convenient Escape by Blair Sutton 2/5
- A Change of Heart by E.A. Batten 3/5
- To Refuse Such a Man by P.O. Dixon 3/5
- A Most Civil Proposal by C.P. Odom 3/5
- Friendship by E.A. Batten 3/5
- The Long Road to Longbourn by Renata McMann, Summer Hanford 3.5/5
- The Fire at Netherfield Park by Renata McMann, Summer Hanford 3/5
- Love, Letters and Lies by Renata McMann, Summer Hanford 3/5
- Forget Me Not, Elizabeth by Jennifer Joy 4/5
- Chasing Elizabeth by Jennifer Joy 4/5
- The Elizabeth Conspiracy by Jennifer Joy 4/5
- A Folly of Youth by Amy D'Orazio 3.5/5
- Earning Darcy's Trust by Jennifer Joy 4/5
- Darcy's Ultimatum by Jennifer Joy 3/5
- The Honorable Mr. Darcy by Jennifer Joy 3/5
- The Best Of Relations by Catherine Bilson 3/5
- Mark of Character by Sarah Courtney 3/5
- The Indomitable Miss Elizabeth by Jennifer Joy 4/5
- Pride Before a Fall by Mary Smythe 3/5
- Welcome Home by Mary Smythe 3/5
- Darcy's Labours of Love by Renee McKenzie 3/5
- How to Fall in Love with a Man You Thought You Hated by Elizabeth Adams 3/5
- The Houseguest by Elizabeth Adams 3/5
- A Quest for Mr Darcy by Cass Grafton 3/5
- Dear Nameless Stranger by Jeannie Peneaux 4/5
- Tact by Jeannie Peneaux 3/5
- That Bennet Chit by Jeannie Peneaux 3/5
- Love, Lovecraft and Mr. Darcy by Violet King 3/5
- A Lover's Fine Eye by Lyndsay Constable 3/5
- Family Secrets by Karen Kate Rowley 3/5
- A Simple Thing by Sophia Murray 2.5/5
- Beyond Legal Matters by Laura Nickleby 2.5/5
- Indifference & Indecision by Aaliya Bishop 2/5
- A Faithful Narrative by Mary Smythe 3/5
- I Dreamt of Netherfield by Lin Mei Wei 4/5
- The Unreformed Mr Darcy by Lin Mei Wei 4/5
- Betrothed to Mr Darcy by Lin Mei Wei 3/5
- To Marry Without Affection by Kate Beauford 3/5
- So Little Endeavour at Civility by Kate Beauford 3/5
- Fate's Intervention by Jann Rowland 3/5
- A Cleverly (Un)contrived Compromise by Jennifer Joy 3/5
- From the Hedgerows to Windsor by Eselle Teays 3/5
- The Mysterious Mr. Darcy by Dominique Joseph 2/5
- Mr. Darcy's Forbidden Love by Jane Grix 3/5
- Three Brides for Three Cousins by Christine Combe 3/5
- Something to Think Of by P.O. Dixon 3/5
- A Remedy Against Sin by Christina Morland 3/5
- An Encounter at Brighton by Emily Russell 3.7/5
- Trapped at Rosings by Emily Russell 3.7/5
- To Conquer Pride by Jennifer Altman 3/5
- This Disconcerting Happiness by Christina Morland 3/5
- An Unexpected Love by Lily Bernard 1/5
- So Material a Change by Amy D'Orazio 3/5
- Eavesdropping by Rose Fairbanks 3/5
- Follies and Vices by Emily Russell 4/5
- Through Pemberley Woods by Emily Russell 3.7/5
- Disruption at Pemberley by Emily Russell 4/5
- Longbourn's Distinguished Guest by Emily Russell 3/5
- A Short Period of Exquisite Felicity by Amy D'Orazio 3/5
- Georgiana's Folly & Elizabeth's Plight by Renata McMann, Summer Hanford 3/5
- A Most Respectable Pursuit by Danielle Darling 1/5
- An Affectionate Heart by Heather Moll 3/5
- The Mystic Blessing by Wendi Sotis 3/5
- Once Upon a Time in Pemberley by Summer Hanford 3/5
- An Endeavour to be Worthy by L.L. Diamond 3/5
- His Perfect Gift by L.L. Diamond 3/5
- An Unwavering Trust by L.L. Diamond 3/5
- Gallant Mr. Darcy by Laraba Kendig 3/5
- Longbourn's Son by Laraba Kendig 3/5
- Brighton Rescue by Laraba Kendig 3/5
- A Chance Eavesdropping by C.P. Odom 3/5
- Think of Me by Elizabeth Adams 3/5
- Fitzwilliam Darcy, Guardian by Jennifer Joy 3/5
- A Most Excellent Understanding by Wade H. Mann 3/5
- The Troublesome Mr. Collins by Linda C. Thompson 3/5
- Pathway to Pemberley by Meg Osborne 3/5
- Fitzwilliam Darcy Elopes by Beth Wood 3/5
- Murdering A Bennet by Deborah Ann Kauer
- Interwoven by Melanie Rachel
- Fitzwilliam Darcy's Wager by Jennifer Joy 3/5
- Fitzwilliam Darcy, Poet by Jennifer Joy 4/5
- Fitzwilliam Darcy, Traitor by Jennifer Joy 4/5
- Fitzwilliam Darcy, Man of Fortune by Jennifer Joy 3/5
- In Sickness and in Health by Frances Reynolds 3/5
- An Accomplished Lady (of the Best Sort) by Leenie Brown 3/5
- Elizabeth’s Rush to the Altar by Bella Breen 3/5
- Her Father's Choice by Leenie Brown 3/5
- By Force of Instinct by Abigail Reynolds 3/5
- A Matter of Honor by Abigail Reynolds 3/5
- Mr. Darcy's Journey by Abigail Reynolds 4/5
- Mr. Fitzwilliam Darcy: The Last Man in the World by Abigail Reynolds 3/5
- Discretion and Daring by Amelia Westerly 2/5
- Lover's Knot by Jenetta James 4/5
- But For Loving Her Still by Emily Russell 4/5
- Mr. Darcy's Strange Journey by Heather Hawley 2/5
- As Only Mr. Darcy Can by Laura Hile 4/5
- Cursed by Elizabeth Adams 4/5
- Defending Mr. Darcy by Julia Biscayne 4/5
- Surprises at Pemberley by Kimberly McBride 3/5
- Mrs Bennet Makes a Match by Lucy Marin 3/5
- The Longbourn Quarantine by Don Jacobson 3/5
- Darcy Sails After Her by Laraba Kendig 3/5
- Folly and Forgiveness by Lizzy Brandon 3/5
- Darcy's Pursuit by M.A. Sandiford 4/5
- A Wound Deeper Than Pride by Ali Scott 4/5
- Elizabeth Bennet’s Inheritance by Laraba Kendig 3/5
- Holiday Machinations by Elizabeth Adams 3/5
- Mr. Darcy's Christmas Letters by Melanie Rachel 3/5
- Love Potion, Darcy's Mine by Violet King 3/5
- A Case of Some Urgency by Mary Smythe 3/5
- Dangerous Magic by Monica Fairview 3/5
- Properly Humbled by Harriet Knowles 3/5
- How to Get Caught Under the Mistletoe by Alix James 3/5
- Haunting Mr Darcy: A Spirited Courtship by KaraLynne Mackrory 4/5
- Murdered on a Wednesday by Jaime Marie Lang 3/5
- The Riches of a Life Well-Lived by Elizabeth Frerichs 4/5
- Through the Lens of a Letter by Elizabeth Frerichs 3/5
- A Vision of the Path Before Him by Elizabeth Frerichs 3/5
- Longbourn Christmas by Laraba Kendig 3/5
- Errant Expectations by A Bishop 3/5
- Drawing Mr. Darcy Duology by Melanie Rachel 4/5
- Transforming Mr. Darcy by Melanie Rachel 3/5
- Spellbound at Pemberley by Abigail Reynolds 3/5
- Darcy Comes to Rosings by Andrea David 3/5
- A Christmas of Convenience by Lisa Little 3/5
- When Snow Fell on Longbourn by Meg Osborne 3/5
- Mr. Darcy's Undoing by Abigail Reynolds 3/5
- A Most Alarming Report by Michelle D'Arcy 3/5
- Charitable Endeavors by Renata McMann, Summer Hanford 4/5
- Pride and Prejudice and Phantasms by Bella Breen 3/5
Мальописи
- Вікторія Шваб "Надзвичайна" 3/5
- Йовдзи "Путівка в Потойбіччя. Том 1" 4.5/5
- Міцу Ідзумі "Чарівник Бібліотеки. Том 2" 5/5
- Ооно Косуке "Шлях домогосподаря. Том 1" 3.5/5
- Міцу Ідзумі "Чарівник Бібліотеки. Том 3" 5/5
- Тецуя Цуцуі "Пророцтво. Том 1" 1/5
- Йовдзи "Путівка в Потойбіччя. Том 2" 4.5/5
- Ікуе Айдзава "Вітаємо в кото-кафе" 3.5/5
- AidaIro "Туалетний привид Ханако. Том 1" 3.5/5
- cocoro "Любі літератори. Том 1" 3.5/5
Коментарі
Дописати коментар