271. JY Jang "The Black Tides of Heaven"

3.8/5


Слово всієї книжки — genderfree. Цікаво, як його можна перекласти з усіма контекстами.
Загалом, історія з цією книжкою виявилася дуже дивною. Її мені якось порадив Goodreads минулого літа. Обкладинка мені надзвичайно сподобалася, та й у жанрах стоїть фентезі  — і я додала її у свій TBR. Міркуючи, що із синьою обкладинкою мені брати на #YakabooBingoWinter2018, я згадала про цей реліз. І без додаткових ознайомлень взялася читати.
І тут у мене постало питання: на що взагалі Goodreads орієнтувався, рекомендуючи мені цю книжку? Це ж справжнісінька квір-тема, тільки у фентезійному світі. Не те щоб я проти, але алгоритм мені був дещо незрозумілим. І — вітаю! —дієвим.
"The Black Tides of Heaven" — це (умовно) перша частина з уже квадралогії про Тензорат. Серія розповідає про близнят Акеху і Мокою, дітей Протектори — одноосібної та жорстокої володарки Тензорату. Тут є і своєрідна магія, яка полягає у керуванні стихіями через Slack (Застій? думаю, пов'язано із slack tide), і група бунтарів Механіків, які хочуть обходитися без магії за допомогою своїх пристроїв. Та найцікавіше те, що люди самі обирають свій гендер, щойно остаточно вирішують. Зазвичай у старшому підлітковому віці.
Акеха і Мокоя, авжеж, обирають різні гендери, і це досить різко розриває їхні близькі до того стосунки. Мокоя має дар віщувати майбутнє, тож вона стає важливою для диктаторки-матері, а Акеха вирушає у мандри, щоб знайти своє місце, і зрештою потрапляє у повстанський рух. Та і Мокоя не в захваті від правління Протекторки, тож вона разом зі своїм чоловіком, настоятелем Великого монастиря, планує дати відсіч.

Про плюси і мінуси.
Безперечно, концепція цього світу надзвичайно цікава. Серйозно, можна обрати свій гендер? І це тебе все одно не спинить від негетеросексуальних стосунків. Самі автори індентифікують себе як небінарну особистість, тому вони знають, про що пишуть) Ні-ні, авторів 1 шт, просто щодо небірнаних особистостей прийнято вживати займенник "вони" (they). І це спершу дуже мене збивало з прочитання тексту, бо я не могла зрозуміти, про близнят укупі говориться чи про одного з героїв. Потім вони вже визначилися, тож стало легше :)
Проблема, як на мене, із самою структурою і метою цього дебютного роману. Оповідь починається перед народженням близнят і лінійно триває до вирішення конфлікту із матір'ю. Частина про дитинство Акехи та Мокої не дає жодних підказок щодо того, про що саме буде основна сюжетна лінія. Сама книжка невеличка, а подій багато, тому, як мені здається, авторам не вдається уповні прописати характери. Хоча Акеха от якось більш розкритий.
Безперечним плюсом є те, що за основу для світу взята культура не якоїсь конкретної країни, а одразу кількох із Східної Азії. Коли з'являлися різні міфологічні створіння, то я лізла в Ґуґл і насолоджувалася. Та й з квірами довелося поґуґлити. На мою думку, якщо книжка дає якусь нову інформацію, то це хороша книжка. І це, прошу зазначити, фентезі.

Тому так, попри певні недоліки це гарна книжка. Мені сподобалося. Колись прочитаю наступну частину.

Читати перший розділ на Tor.com

Коментарі

Популярні публікації