250. Oathbringer by Brandon Sanderson

5.5/5
Я знаю, що ще не дописала відгуки на попередні книги, але я щойно дочитала третю свіженьку частину "Архіву Штормсвітла" — і не можу втриматися, щоб про неї не поговорити!!!
"Oathbringer" просто величезний і настільки ж бомбезний! На рідері ~1700 сторінок, а фізичних — 1200. Це навіть більше за "Джоната Стрейнджа" Сюзанни Кларк. Але я все одно не хотіла, щоб книжка закінчувалася. Бо тепер знову чекати Т_Т
На цьому фанатам, які — о, наївні! — хочуть дочекатися перекладу, пропоную тут зупинитися, бо я буду безбожно спойлерити.

Третя частина здебільшого присвячена Далінару. Його минулому і його теперішньому. Нарешті розкривається таємниця, що сталося з його дружиною. Це було досить жорстко, я маю сказати. Спершу було не дуже зрозуміло, як це вписується в основний конфлікт, але потім — бам! — усі рушниці вистрілили. Якщо так подумати, то "Oathbringer" — це книжка про прийняття себе, про єдність трьох світів в усіх сенсах.
Що мені дуже подобається в цьому циклі, що колишні частини не губляться з просуванням сюжету, а продовжують свої лінії далі. Включно із, здавалося б, невеликими деталями, як фабріал-годинник чи "Шлях королів". Коли б не зринала ця книжка, вона чомусь нагадує мені про Таґомі із "Людини у високому замку". Але Далінар — далеко не прибічник життя без убивств, хоч він і намагається з цим відчайдушно боротися.
Далінар за цю частину стільки всього переживає, що я навіть вагаюся назвати ті моменти, які мене найбільше вразили. Напевно, це його намагання грати в політику без меча. І те, як він спалив ціле місто, в якому була його дружина. І його рішення одружитися з Навані. І сцени з синами, коли він запив. Його історію просто неможливо не пропускати через себе.
А в кінці він навчився читати. Полюбила його знову.
/* тут я кричу, що ця книжка просто геніальна, шикарна і суперова, тому що вона надзвичайно класна, і як я плакала, коли зрозуміла, що вже прочитала половину */ 
Але все ж мої улюблені персонажі — це Шаллан і Каладін. Останнього, на жаль, не так багато було, хоча сцена в Кхолінарі, коли він постав між вибором, із ким боротися, для мене виявилася однією з найтемніших у цій книзі. Шаллан же, як і Далінар, боролася з прийняттям себе. Це було досить непросто для неї і ледь не скінчилося розтроєнням особистості. Але вона молодчина. (як завжди, зачудовуюся тому, як автору-чоловіку вдається писати настільки живих жіночих персонажів, яких просто любиш за їхні особистості)
Але мені хотілося б поговорити також про любовно-дружній трикутник, який, як виявилося, і не був трикутником. Адолін, звісно, класний, не зрозумійте мене неправильно, але... ну ащщщ. Мені більше імпонувала хімія між Каладіном і Шаллан. Яка розхімічилася. Хоча мені подобається той спосіб, у який автор це зробив після стількох натяків. Це було розумно.
Більше того, я хочу сказати величезне дякую за те, що він виніс сюди тему митця. Це коли тебе тягне до людини, коли ти хочеш її торкнутися, зберегти у пам'яті, замалювати — і то настільки сильно, що легко можна сплутати з романтичною симпатією. Однак Шаллан вдається розрізнити, що їй насправді потрібно.
/* але фанфікерів це все одно не зупинить ;) */
Тому я готуюся до ще міцніших дружніх стосунків між Адоліном і Каладіном. Це буде захопливо.
Що найбільше мене приголомшило у цій книзі, то це те, що саме люди були завойовниками, а не паршмени. Це ж на 180 градусів міняє напрямок. Постає надзвичайно складна моральна дилема. Автор уже розкидав зерна до її розвитку: Каладін, що познайомився з алеткарськими паршменами, Венлі, яка стане сяючим лицарем і вже сконтактувала з Далінаром, Моаш, котрий об'єднався з войдбрінерами. Не знаю, як і куди автор це розкручуватиме, але це буде захопливо!
Ще я хочу згадати про другорядних персонажів: Джасну, Ренаріна і Шета. Я раділа, як навіжена, коли Джасна знову з'явилася. З Ренаріном було несподівано, а з Шетом — тим паче! Я ще раз переконуюся, що не помилилася, коли обрала Oathbringer за найкраще фентезі 2017 Goodreads Choice Awards, навіть не почавши читати.
Ну правда. Світ настільки повнокровний, що його неможливо не любити. А ці вставочки на початку розділів! Різноманіття технологій! Географії! Історії!
Все, я більше не можу виливати логічно своє захоплення. Просто знайте, що третя частина "Архіву штормсвітла" була шикарною. І не вірте тому, хто скаже, що це не так.



“Ten spears go to battle,” he whispered, “and nine shatter. Did that war forge the one that remained? No, Amaram. All the war did was identify the spear that would not break.”

“Fortunately, I am an artist, and not a teacher.”
“People learn things from art.”
“Blasphemy! Art is not art if it has a function.”

“Why am I talking to you of all people?”
“Shallan!” he said, aghast. “If you were talking to someone else, they wouldn’t be me.”
“I happen to know plenty of people who aren’t you, Wit. I even like some of them.”
“Be careful. People who aren’t me are prone to spontaneous bouts of sincerity.”
“Which is bad?”
“Of course! ‘Sincerity’ is a word people use to justify their chronic dullness.”
“Well, I like sincere people,” Shallan said, raising her cup. “It’s delightful how surprised they look when you push them down the stairs.”
“Now, that’s unkind. You shouldn’t push people down the stairs for being sincere. You push people down the stairs for being stupid.”
“What if they’re sincere and stupid?”
“Then you run.”

In my painful experience, the truth may be simple, but it is rarely easy.

As long as you keep trying, there’s a chance. When you give up? That’s when the dream dies.

“I love tradition,” Dalinar said to Kadash. “I’ve fought for tradition. I make my men follow the codes. I uphold Vorin virtues. But merely being tradition does not make something worthy, Kadash. We can’t just assume that because something is old it is right.”

Power was an illusion of perception, as Jasnah had said. The first step to being in control was to see yourself as capable of being in control.

There are no foolish oaths. All are the mark of men and true spren over beasts and subspren. The mark of intelligence, free will, and choice.

“The monarchs are delaying a response, but I suspect that soon they’ll realize they have to listen to us.”
“I think you underestimate the stubbornness a crown can press into a man or woman’s mind, Navani.”

You’re thinking of me, the Stormfather sent. I can feel it.
“I’m thinking of how you treat ships,” Dalinar whispered, his physical voice lost to the winds—yet his meaning carried, unhampered, to the Stormfather.
Men should not be upon the waters during a storm, he replied. Men are not of the waves.
“And the sky? Are men of the sky?”
Some are. He said this grudgingly.

Коментарі

  1. Вітаю!
    Запрошую Вас до спільноти книжкових блогерів
    https://www.facebook.com/groups/306135569888157/

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні публікації