Кістки статуетки Будди



(вільний переклад для конспекту з філософії про Іккюу Соджюна)

Якось Іккюу спинився у храмі. Ніч була дуже холодна,  а у храмі було 3 дерев’яні статуетки Будди, тож він спалив одного Будду, аби зігрітися. Монах, який завідував храмом, прокинувся і помітив, що щось відбувається, тож він звівся, аби поглянути, що робить Іккюу.
Будда палав, і Іккюу сидів, зігріваючи долоні біля багаття.
— Що ти таке робиш? — розлютився монах. — Ти божевільний? Я ж думав, ти буддист, тому й дозволив тобі лишитися у храмі. А ти вдався до найбільшого святотатства!
На що Іккюу мовив:
— Але ж Будда всередині мене дуже змерз. Тож у мене був вибір: або пожертвувати живим Буддою заради дерев’яного, або дерев’яним — заради живого. І я зробив вибір на користь живого.
Однак монах був таким розлюченим, що зовсім не чув його. Він закричав:
— Ти божевільний! Забирайся звідси негайно! Ти спалив Будду.
Тоді Іккюу став ворушити палаючого Будду палицею. Лишився тільки сам попіл, бо вогонь майже знищив статуетку.
— Що ти робиш? — спитав монах.
— Намагаюся знайти кістки Будди, — відповів Іккюу.
Тоді монах розсміявся і сказав:
— Ти або дурень, або божевільний. І абсолютно не сповна розуму! Звідки ж візьмуться кістки? Це всього лише дерев’яний Будда.
І Іккюу розсміявся у відповідь:
— Тоді принеси інших два. Ніч все ще дуже холодна, а до ранку досі далеко. Я не спалював Будду. Я спалив дерев’яну статуетку. А ти ще називав мене божевільним. 

Примітка: Ikkyū Sōjun або "Божевільна хмара" — мандрівний японський монах-буддист, відомий своїм неординарним життям.

Коментарі

Популярні публікації